Israels missionens unge organisation er ny Grøn Organisation

Isreals missionens unge logo

Israelmissionens unge er en organisation der ligger i Århus. Organisationen har både undervisning for unge i Danmark men rejser også ud og forkynder det kristne budskab. Organisationen har gennemgået tjeklisten og opfylder 27 af punkterne, dertil vil der i fremtiden udvikles flere tiltag, som de kan tilføje til listen.

Organisationen fortæller at det har været på deres radar i længere tid, at de gerne ville arbejde med grøn omstilling og klima. Det begyndte dog først rigtigt at tage fart, da en frivillig i organisationen blev valgt som FN-ungdomsdelegeret af DUF, og er nu en dansk ungdomsstemme ind i FN med fokus på klima og miljø. Deres frivillige er den første FN-ungdomsdelegeret med kirkelige baggrund. Dernæst har de formet et grønt team, og her fik de lov til at holde et oplæg om vigtigheden af klima og miljø i udviklingsarbejde for Dansk Missionsråds repræsentantskab.
Sidst men ikke mindst vil det kommende landsarrangement i foreningen have fokus på klima og grøn omstilling. Så på under et år er Isreaelsmissionens unge kommet langt i deres arbejde både internt i organisationen, men har også fået lov til at dele deres tro på, at den klima, miljø og grøn omstilling er en vigtig del af Kirkens arbejde.

Læs mere om Isrealsmissionens unge på deres hjemmeside her