Karlebo Kirkegård er ny i det grønne netværk

Karlebo sogn har to kirkegårde: Nivå kirkegård, som blev grøn i 2022, og Karlebo kirkegård, som er det nyeste grønne skud på stammen. Efter omkring et års arbejde og med 32 krydser på den grønne tjekliste kan kirkegården kalde sig grøn kirkegård. Men arbejdet slutter naturligvis ikke her. Derfor har Karlebo Kirkegård lavet en handlingsplan, så de grønne tiltag, som kirkegården allerede har implementeret, kan forbedres endnu mere, og så flere krydser kan sættes i løbet af det næste års tid.

Jonathan Goodchild er kirkegårdsleder på Karlebo Sogns Kirkegårde. Han fortæller: “Det har igen været en sjov proces at arbejde med Grøn Kirkegård, og vi er slet ikke færdige på vores to kirkegårde. Alle medarbejdere har været involverede, og vi har haft en god dialog samt mange gode ideer. Vi glæder os meget til at få vores anden kirkegård tilmeldt Grøn Kirkegård og arbejde videre med at gøre vores kirkegårde så grønne som muligt”.

Tagget , , , ,