Nivå kirkegård er ny Grøn Kirkegård

Nivå kirkegård

Nivå Kirkegård er ny grøn kirkegård

Nivå ligger i Nordsjælland.
Kirkegården fortæller at de efter at havde arbejdet med at gøres deres kirkegård grøn over den sidste års tid, kan de nu opfylde 31 af de 50 tiltag.

De har udarbejde et handlingsplan for at forberede de tiltag de allerede gør, samt opfylde flere over den næste års tid.

Nivå kirke og kirkegård blev indviet den 23 oktober 1910. Kirkegården er blevet udvidet over tiden og indeholder flere områder med forskellige udtryk. Kirkegården er meget populær hos de pårørende og besøgende og fik en  havepræmie d.6 november 1998.

Om Nivå kirkegård

• Grøn Kirkegård siden 2022
  • Har udfyldt 31 punkter på tjeklisten
  • Nivå ligger i  Nordsjælland

Nivå Kirkegård fortæller at det har været en sjovt proces med at arbejde med grøn kirkegårde og at de slet ikke er færdig. Alle medarbejder har været involveret og de har haft en god dialog samt mange god ideer.

Det har været tankevækkende hvor mange tiltag de allerede gjorde, samt hvor relativt nemt det har været at opnå flere nye, fortsætter kirkegården med at fortælle om deres udvikling til grøn kirkegård.

Afslutningsvist fortæller kirkegården at de har glæder sig meget til at være del af det grønne fælleskab og være grøn kirkegård, samt arbejde videre med at gøre vores kirkegård så grønt som muligt.

Læs mere om Nivå kirkegård på deres hjemmeside her

Nivå kirkegård
Tagget