Lyng Kirke

Allerede i starten af 2009 kort tid efter konstitutionen af det nyvalgte menighedsråd kom begrebet Grøn Kirke frem – det lå så og spirede i nogen tid, men i slutningen af året blev det besluttet aktivt at se på, hvor mange af de 48 punkter vi faktisk kunne opfylde.

Det blev en meget positiv overraskelse – her i starten af det nye år -  at finde ud af, at vi med det sammen kunne ”vinge af ” ved mere end 25 af de 48 punkter.

Det gav blod på tanden, ikke mindst at finde ud af, at kirkens ansatte - som jo er nøglepersonerne i det daglige, og det vigtigste for at vi overhovedet kan gennemføre processen - er meget positive medspillere.

Arbejdet med at varetage den klode vi har fået medansvar for i vores levetid, er en proces, der svarer til at stå på et tog, vi ikke kan stå af igen. Tidligere handlede vi uden specielt at tænke på bæredygtighed, da var det ikke noget problem, nu ved vi bedre, og det kan vi ikke sidde overhørig.

Vi glæder os til at udvikle os og lade ideerne og inspirationen flyde frit, så vi alle i vores hverdag bliver mere bevidste om, hvad det faktisk er, vi går og gør ved det, som er et globalt fælles projekt.

Januar 2010