Oksbøl Kirke

​​I Oksbøl Sogn på Nordals, har de arbejdet med temaet "grøn kirke" siden januar 2014 og opfylder 26 pkt. af de 48 punkter på tjeklisten, der gør dem berettiget til at kalde sig Grøn Kirke.

Sognepræst Camilla Hansen udtaler :"Det har faktisk ikke været så svært at blive grøn kirke. Da vi allerede arbejder meget i vores kommune på at være grønne...jvf. Project Zero . Men også grundet økonomien i vores sogn.

Vi bliver mere bevidste om hvad vi kan gøre, og vi finder informationsarbejdet i forhold til skoler, konfirmander etc.  sjovt.
Jeg skal eksempelvis på friskolen snart og holde morgensamling om skabelse og sundhed og der bliver også en høstgudstjeneste for de mindste skolebørn i den anledning hvor Grøn kirke avisen vil blive uddelt til de interesserede.

kontaktperson: Camilla Synnøve Hansen

Se mere om kirken her