Mårslet kirke er ny grøn kirke

Mårslet er ny grøn kirke

Mårslet ligger i Østjylland og er del af Mårslet sorg.
Kirken har arbejdet med tjeklisten i omtrent et år og tjekker 31 punkter af.

Mårslet arbejder på at Integrere emner om miljø, klima og naturen i undervisningen i løbet at året. Der til er de også meget opmærksomme på kirkens energiforbrug. Mårslet fortæller at sognet længe har haft øje for mulighederne i at være grøn.

Kirkegården er anlagt med vægt på biodiversitet og er meget benyttet som park og åndehul for både efterladte sørgende og for folk, der benytter kirkegården som genvej og bliver bevidste om naturens betydning ved oplevelsen heraf.

Ved indkøb til kirke og sognehus er der fokus på at købe bæredygtigt og miljøbevidst. Det har derfor været en ret nem opgave for Mårslet menighedsråd at krydse listen af for som Mårslet selv siger:" vi kan se at vi, blot ved at bruge fornuften, har gjort meget af det, Grøn Kirke forventer".

Der er en optimisme om at viderudvikle på listen og de arbejder videre med fokus på de foreløbigt forsømte muligheder.

Du kan finde mere om Mårslet kirke her, på deres hjemmeside.