Minikonfirmander spreder frøbomber

I Grøndalslund Kirke fejredes International Earth Day med skabelsesgudstjeneste, hvor der blev delt frøbomber ud

Den 22. april var det ’International Earth Day’ – en dag, der over hele verden står i miljøet og naturens tegn. I Grøndalslund Kirke fejrede man dagen ved en smuk gudstjeneste med fokus på skaberværket. Kirke og kultur medarbejder Signe Bang Hansen fortæller her om dagen.

Minikonfirmanderne opførte et teater om Moses og den brændende busk. ”Tag dine sko af, for du stå på et helligt sted” sagde Gud til Moses. ”Gå på bare fødder og tag imod verden” opfordrede vores præst, Martin Holt Jensen. Efter gudstjenesten spredte Minikonfirmanderne ’grøn energi” ved at uddele frøbomber til alle kirkegæster. Frøbomberne er jordbolde lavet af jord, ler og frø. Frøbomben kan kastes og vil med hjælp fra sol og regn spire.

Grøndalslund Kirke har været grøn kirke siden 2009.

Tagget , , , , , , , ,