Nørrevangskirken

Kirke og præsteboligudvalget har arbejdet med at blive Grøn Kirke.

Vi har gennemgået tjeklisten med de 48 spørgsmål og opfylder 29 punkter, heraf mindst 2 punkter i hver af grupperne, så lever op til kravet.

Det har for os ikke været noget problem, at indføre grønne tiltag, det har vi gjort løbende i det omfang det var brugbart og økonomisk fornuftigt.

Der er stadig nogle punkter som vi ikke er parate til at gennemføre, enten fordi de ikke fungerer eller er for dyre, eller der ikke lige er økonomi til at gennemføre dem.

Men vi vil løbende følge op på de enkelte punkter og løse dem efterhånden som det kan lade sig gøre, herunder udskiftning af hårde hvidevarer til A+. Ændring af rengøringsmidler, (er for dyre i brug). Når disse falder i pris, vil vi overveje at bruge miljøvenlige rengøringsmidler.

Kontaktperson: Lene Lind

Læs mere om kirken her