Odder kirke og kirkegård er Grøn

Odder kirke

Odder Sognekirke og kirkgård der ligger Århus stift, er nu blevet Grønne.

Odder kirke tjekker 25 punkter af på tjeklister og kirkegården tjekker 35punkter af.
Det Grønne udvalg ved Odder Sognekirke, har nu igennem et år arbejdet på, at opnå adskillige kriterier for at kunne blive medlem af Grøn Kirke. Med tiltag fra både kirken og kirkegården er de i Odder Sognekirke yderst motiveret for, at tage flere skridt i retningen mod den grønne omstilling. Endvidere har de oprettet et lille udvalg for, at motivere og opretholde den positive udvikling. Andre udvalg i menighedsrådet er ligeledes bevidste om grønne tiltag, der skal medtænkes i drift og nye projekter.

Kirken afholde kirkgang igennem naturen fra sognekirken som en aktivitet, hvor kirkegården fokusere på vilde planter.

Odder sognekirke og kirkegård fortæller de glæder sig til at fortsætte arbejdet, og se nye grønne tiltag tage form og blive til virkelighed.

Læs mere om Odder kirke og kirkegård på deres hjemmeside her