Kristkirkens Sogn er Grøn Kirke

Kristkirken Kolding
Immanuelskirken koldning

Kristkirkens sogn ligger i Kolding, og består af Kristkirken og Immanuelskirken.

De tjekker 25 punkterne af, men fortæller at de kan med dannelsen af Grønt Udvalg, hurtigt opfylde et par mere – og i løbet af en periode – endnu flere.

Kristkirkens sogn fortæller de har arbejdet med begrebet 'grøn' i lang tid, men som en naturlig reaktion fra medarbejdere og samfundet, i hvordan tingene gøres mest fornuftigt, men uden en klar strategi.

Det grønne udvalget i kirken er helt nyt, og det har været lærerigt at gå listen igennem fortæller kirken. De fortæller forsættende at de på næste møde vil vælge forskellige indsatser. Det er også blevet tydeligt for dem at selv om de opfylder et punkt, så kan det gøres meget bedre. F.eks. i stedet for sortering på 4 områder, så kunne vi gøre det på om mod 10.

Kristkirkens sogn har tidligere fået skrevet en klumme om deres økohave hos grøn kirke, som du kan læse her

Du kan også læse mere om kristkirkens sogn på deres hjemmeside her

kristkirken kolding