Raklev Kirke

At blive Grøn kirke er en proces.

I Raklev Kirke har de oplevet, at det mest overraskende ved arbejdet med tjeklisten var "at mange af punkterne kunne vi krydse af umiddelbart så det ikke var så svært at komme i gang", mens det sværeste i processen var at blive enige om hvordan man arbejder med punkterne på tjeklisten: er der tale om om det var statusoplysninger(sådan gør vi) eller det var hensigtserklæringer. ( vi ønsker at gøre)

De er i menighedsrådet landet på statusoplysninger.

Derfor er der plads til at arbejde videre med tjeklisten, isærpunkt 6, som omhandler udarbejdelse af en handlingsplan for det videre arbejde som Grøn Kirke og fastholde menighedsråd/udvalg og medarbejdere i en flerårig proces.

Den skal også med til personalemøder og menighedsrådsmøder 1 til 2 gange årligt.

Kontaktperson: Bodil Therkelsen

Læs mere om kirken her