Sankt Nicolai Kirke er ny grøn kirke

Sankt Nicolai Kirke i Kolding har gennem det sidste års tid arbejdet med og gennemgået Grøn Kirkes tjekliste og kan nu endelig sætte nok krydser og være med i netværket.

De har krydset 26 punkter af, som blandt andet omfatter en årlig temagudstjeneste om skaberværket og også en integration af skaberværket i kirkens undervisning ellers. Der er også tænkt meget over kirkens indkøb, hvor de forsøger at købe miljøvenligt, hvad angår både mad og rengøringsmidler. Der er også et generelt fokus på affaldshåndtering – både at få genbrugt mest muligt men også at få sorteret affald.

For Sankt Nicolai Kirke var det mest overraskende, at de allerede opfyldte mange af punkterne ved blot at bruge sund fornuft. Andre af punkterne er lidt vanskeligere og kræver mere arbejde, men de er i kirken meget engagerede for at arbejde videre med den grønne omstilling.

Oktober 2019