Syv alternative fasteinitiativer – især for familier

På pastoralcentrets hjemmeside findes masser af inspiration til faste udgivet af den katolske kirke. Her skriver Eva Maria Nielsen om syv alternative fasteinitiativer:

"Fastetiden er en herlig tid. Foråret er på vej og der er opbrudsstemning over det hele. Alt begynder at spire og blomstre; vinteren og dens dvale er forbi. Og her giver kirken os mulighed for at begynde på en frisk. Jeg elsker denne tid. Fasten er så livsbekræftende, især når den munder ud i Påskenatten og dennes opstandelsesvækkende budskab. Læs om mine erfaringer, op- og nedture med fastetiden og få syv ideer til din fastetid."

En af forslagene er bl.a.  at bruge stofposer og kurve i hele fasteperioden. Altså at faste fra plastik. Eva Maria Nielsen skriver: "Plast belaster miljøet. Gennemsnitlig bruger vi ca. 71 poser om året. Det er affald, som vi kan undgå, også for at spare på ressourcer og passe på skaberværket. Prøv at handle bevidst – skaberværket siger tak."

Tagget