Bredsten kirkegård er Grøn kirkegård

Bredsten kirkegård ligger i midtjylland, mellem Vejle og Billund.
Bredsten kirke har været grøn siden sommeren 2020. Nu kan den vedlæggende kirkegård også kalde sig grøn. Kirkegården tjekker 35 punkter af på tjeklisten.

Kirkegården fortæller at nogle af de punkter som de ikke opfylder endnu, er under udvikling. Blandt andet er de i fuld gang med at inddel deres kirkegård i zoner, hvor folk vil få foreskillige oplevelse af at være der. Dertil har de plantet en paradis æblelund.

Kirkegården fortæller også at de har afsat et stykke græs hvor de vil lade vild blomster blomster både til glæde for insekter, og som folk kan plukke af til gravsteder. De har også fået lavet et staudebed ved de ukendtes gravsted og ved deres lille vanddam, som kan bruges både af de ansatte i kirken men også til folk der skal ligge blomster ved deres efterladte.

Dertil har kirkegården et sammenarbejde med den lokale blomsterbutik, som bruger økologiske blomster, og nedbrydeligt bånd til kranse og bårebuketer, og derfor kan gå direkte i deres kompostbeholder.

Læs mere på Bredstens hjemmeside her