Tingbjerg kirke er ny grøn kirke

Vi har gennem de sidste 6 år fokuseret på madspild og samarbejder i den forbindelse med Fødevarebanken på ugentlig basis. Det bliver til store fællesspisninger hver torsdag, der har været uddeling af fødevarer til fattige familier under Corona mm og mad på dato er en del af det vi prioriterer. Vi køber mere og mere økologisk.

Derudover har vi haft fokus på at gøre haven i tilknytning med kirken smuk og artsrig til glæde for fugle og insekter.

Det sidste år har vi arbejdet mere målrettet med tjeklisten. Vi sorterer f.eks. affald på livet løs.  Vi har et grønt udvalg der mødes 1 gang om måneden nu og som lægger planer for fremtiden. Det giver utrolig god mening at tale natur, klima og ressourcer i den tid vi lever i og emner som retfærdighed ligger tæt op ad vores identitet som diakonikirke.