Skabelsesgudstjeneste og træplantning i Gjøl Kirke

Søndag den 3. september afholdtes i Gjøl Kirke en ”skabelsesgudstjeneste”, hvor der blev sat fokus på Guds skaberværk og på klodens klima og miljø. I anledning af Reformationsåret, blev der plantet en lille æblelund med seks træer.

Det udvidede sognekor og kirkens børnekor medvirkede på forskellig vis ved arrangementet, ligesom sognets spejdere var aktive medvirkende bl.a. ved bøn, tekstlæsning , og nadver.

Det nye konfirmandhold fik udleveret deres bibler og præsenterede ”Klimastafetten”, hvis indhold var udgangspunktet for dagens prædiken om klimaforandringernes store konsekvenser.

En barnedåb gjorde gudstjenesten yderligere festlig.

Efter gudstjenesten bar konfirmandholdet ”Klimastafetten” over på plænen ved Sognegården, hvor spejdere og konfirmander i fællesskab plantede en lille æblelund med 6 æbletræer - et miljøtiltag, men også en markering af reformationsåret.

Koret sang og et par konfirmander bad en bøn for æblelunden.

Herefter blev der serveret kaffe, æblesaft og æblekage.

* Gjøl Kirke har været Grøn Kirke siden august 2015.

* Plantningen af de 6 æbletræer er en del af kampagnen Plant Håb-
læs mere her