Trekroner Kirke er blevet grøn

Trekroner kirke

Himmelev sogn består af de to kirker Trekroner og Himmelev kirke.
Himmelev kirke blev grøn i 2016 og nu bliver Trekrone kirke også del af det grønne fælleskab.

Trekroner Kirke tjekker 38 punkter af på tjeklisten. Kirken har fokus på biodiversitet i landskabet omkring Trekroner Kirke. Der er foreløbigt lavet et 'Vild med vilje'-areal med enggræs, der kun slås to gange årligt. En større landskabsplan er undervejs, fortæller kirken. Derudover har de været lavenergi-bygning siden 2019. Kirken søger for at samarbejde med lokale virksomheder, kommunale enheder, andre kirker og organisationer i deres klima- og miljøarbejde. De har derudover arrangeret loppemarked, byttemarked og deltager desuden i indsamlinger til fordel for klima- og miljøprojekter i verdens fattige lande og i truede områder.

Læs mere om Trekoner kirke på deres hjemmeside her