Flade & Skallerup kirkegårde er blevet grønne

Flade kirkegård

Flade og Skallerup kirkegårde ligger på Mors i Aalborg Stift
Flade og Skallerup kirkegård tjekker begge nok punkter af på tjeklisten til at blive grønne kirkegårde, og samtidigt arbejdes der videre med forskellige tiltag og endnu flere punkter.

Begge kirkegårde har udarbejdet en handlingsplan for deres arbejde som Grøn Kirkegård og gennemgår den mindst en gang om året. Sammen deler de erfaringer og ideer til forbedring af kirkegårdene. Dertil bliver kirkegården også inddraget som en del af kirkens øvrige aktiviteter for eksempel til konfirmander og andagter.
På kirkegården begrænser man brugen af gødning og anvender organisk gødning frem for kunstgødning.
Flade kirkegård har tilføjet til tjeklisten af de har plantning af frugttræer, samt at der arbejdes på at etableret ladestandere til el-biler.

Læs mere og Flade og Skallerup kirkegård på deres hjemmeside
her