Fyrendal Kirke

Så har menighedsrådet for Kvislemark-Fyrendal-Førslev pastorat på sit møde tirsdag den 2. oktober 2012 endeligt vedtaget at gå med i projekt Grøn Kirke, og rådet har samtidig vedtaget handlingsplan for implementering af grønne tiltag i den daglige drift, information og gudstjenesteliv.

Menighedsrådet har arbejdet med checklisten siden foråret 2012, men grunden til arbejdet blev lagt allerede i februar 2010, hvor der blev afholdt et aftenmøde for menigheden om Grøn Kirke med Ole Birch, klimagruppen, Danske Kirkes Råd, og alle tre kirker opfylder nu 36 af 48 punkter på checklisten.

Det mest overraskende har været at se, hvor mange punkter på checklisten, som egentlig var så godt som opfyldt, og som blot manglede en formel vedtagelse om henstilling til fremtidig handling fra menighedsrådets side, således at den bevidsthedsdannende proces kan blive videreført.

Kontaktperson: sognepræst Gunver Birgitte Nielsen.

Fyrendal Kirke