Gl. Holte kirke er ny Grøn kirke

Gl Holte kirke

Gammel Holte kirke ligger i nordsjælland og høre under Helsingør stift.

De tjekker på nuværende tidspunkt  29 punkter af, men fortæller at de fortsætter deres arbejde for at blive bedre. Kirken har tilføjet to tiltag selv til tjeklisten. Et omkrig at handle ind lokalt, samt et om at servere postevand frem for for flasker.

Gl. Holte kirke fortæller at de har gennem de sidste par år haft et "grøn kirke " udvalg som har gennemgået arbejdsgange og indkøb . Der er indført en række nye tiltag samt medarbejdere er blevet mere opmærksom på at alle kan gøre en forskel.
De fortæller dertil  at der også måtte accepteres at omstilling til bæredygtige mærker samtidig betyder højere pris på nogle områder.

Kirken har arrangementer i løbet af ugen som at gå en tur, der går i hånd med deres undervisning om skabeværket. Dertil sikre de også at der er cykelparkering ved kirken.
Der ud over har de fokus på at køber miljøvenlige madvare. sikre cykelparkering

Læs om Gl. Holte kirke på deres hjemmeside her