Grøn Kirke i Kristelig Dagblad

I Skabelsestiden har Roskilde Domkirke haft fokus på klima og havde inviteret den kendte meteorolog, Jesper Theilgaard, til at tale ved en gudstjeneste, som havde fokus på håb og handling.

Kristelig Dagblad har skrevet en artikel om klimagudstjenesten i Roskilde Domkirke og Grøn Kirkes arbejde. Artiklen diskuterer, hvordan det grønne kirkelige arbejde ser ud i Danmark og andre steder i verden, om kirken skal blande sig i klimadebatten, og om hvilken rolle kirken overhoved kan have i klimakrisen. Martin Ishøy udtaler, at han tror, at Gud giver os håb og opmuntring til at gå ind i den grønne omstilling, og Jesper Theilgaard ser også positivt på kirkens rolle og mener, at der er en klar forbindelse mellem kirken og klimadebatten.

Læs hele artiklen her

Tagget , , , , ,