Grøndalskirke er blevet grøn

Grøndalskirke

Grøndalskirke ligger i København. Kirken tjekker 32 punkter af på tjeklisten.

Nedestående tekst er skrevet af Grøndalskirken:
Grøndalskirken vil vi gerne være grønne, og vi vil også gerne være en inspiration lokalt, så andre kan være grønnere i hverdagen. Vi vil vise det ved selv at træffe bevidste valg både i kirken og omkring kirken.

Vi vil selv være mere bevidste og kunne sætte flere krydser i tjeklisten, og vi vil lade os inspirere udefra. For eksempel har vi fået henvendelse fra en mursejler entusiast, der leder efter steder til redekasse. Her har vi stillet kirketårnet til rådighed.

Og vores nye forplads får et blomsterbassin med plads til flere insekter på et meget trafikeret hjørne i Nordvest.

Vi er også kommet langt med affaldssorteringen, der nu er synlig for alle brugere af kirken med sorterings spande i de lokaler, vi samles i. Det kan måske også inspirere til mere affaldssortering hjemme hos brugerne af kirken.

Vi glæder os til at komme i gang, arbejde systematisk og også gerne blive udfordret. Meget er vaner og manglende omtanke, mens andet kræver større indsatser.

Læs mere om Grøndalskirke på deres hjemmeside her

Vil i også hjælpe mursejlerne kan i læse mere om hvordan i kan det, med redekasser i kirketårnet her

Tagget , ,