Haubro Kirkegård er blevet grøn

Haubro kirkegård

Haubro Kirkegård er ny grøn kirkegård

Kirkegården fortæller at de har blandt andet et rigtig godt samarbejde med den lokale friskole, Haubro Friskole. Skolen har som del i deres undervisning lavet og opsat fuglehuse på kirkegården. Der ud over skal skolen til foråret etablere nogle insektbo på kirkegården.

Haubro kirkegård tjekker punker af som:

18. Kirkegården undgår brug af trykimprægneret træ på kirkegården og anvender i stedet certificeret træ i form af holdbare træsorter eller konstruktiv træbeskyttelse.

23. Haubro kirkegård prioriterer hjemmehørende træer og buske, når der skal plantes nyt, og undgår så vidt muligt beskæring.

41. Der bliver tilrettelagt på kirkegården, så den i et vidt omfang bliver selvforsynende med blomster og grønt til kirkelige handlinger og andre arrangementer.

Dertil har Haubro kirkegården tilføjet et punkt til tjeklisten der indebære at alt grønt affald bliver på kirkegården til kompost og kvasthegn.

Læs mere om kirkegården på deres hjemmeside her

Om Haslev kirkegård

• Grøn Kirkegård siden 2023