book en Grøn fortælling

grønne fortællinger

Ønsker I at gøre jeres arrangement i Grøn Kirke overraskende og inspirerende? Grøn Kirke samarbejder med Trine Krarup fra Grønne fortællinger, som I kan booke til jeres arrangementer.

Levende historiefortælling skaber et særligt nærvær og intensitet. Det er en kommunikationsform, som åbner hjerter og taler til dele af hjernen, som gængse præsentationer og foredrag ikke når.

Trine Krarup er historiefortæller og hendes formål er at give tro, håb og handlekraft i en udfordret verden. Hun fortæller positive historier, der inspirerer mennesker til at handle bæredygtigt.

Den gode fortælling giver handlekraft

Historiefortælling er en vigtig brik i den store, nødvendige omstilling til en mere grøn, bæredygtig og omsorgsfuld verden.

Flere og flere bliver ramt af klimaangst og sorg over, hvad der sker med vores klode i denne tid. Mange mennesker kan slet ikke overskue de tragiske nyheder, der fylder mediebilledet, så de vender det blinde øje til og gør som de plejer. Den menneskelige reaktion på frygt og sorg er handlingslammelse. Men verden har i den grad brug for, at vi gør noget andet end vi plejer og for historier, der opmuntrer, og giver tro, håb og handlekraft.

Om fortælleren

Trine Krarup er kvinden bag Grønne fortællinger. Trine er uddannet historiefortæller og har altid haft et stort hjerte for vores blå og grønne planet. Personlig formidling har været en rød tråd i hele hendes virke. Hun har en baggrund i forretningsverdenen og var i en årrække administrerende direktør for et mindre konsulenthus. For nogle år siden besluttede hun at forlade sit job og springe ud som historiefortæller for at bidrage til en grønnere og mere bæredygtig verden.

De grønne historier fortæller Trine for både mindre og større forsamlinger, som regel i forbindelse med klima- eller bæredygtighedsarrangementer. Når dagsordenen byder på foredrag og præsentationer, er det forfriskende og opløftende for publikum med en inspirerende historie. Trine deltager både i arrangementer sammen med andre oplægsholdere og alene.

Trine fortæller tre slags historier.

Den første slags er historier, som hun selv skaber, inspireret af den tid, vi lever i, og de udfordringer, vi står overfor. Det er moderne og positive fortællinger, der inspirerer til handling.

Den anden slags historier er oprindelige historier som myter, sagaer eller folkeeventyr. Det er helende historier, der minder os om, hvem vi er, hvor vi kommer fra og hvordan alting er forbundet. Trine har samlet en række fortællinger fra hele verden, der rører og åbner for vores iboende omsorg for naturen og hinanden.

Den sidste slags historier er historier om helte. Mennesker, der kæmper for en højere sag. Mennesker, der har sat livet på spil for at bevare hellige træer, redde elefanter eller forsvare rent drikkevand.

Podcast og hjemmeside

I begyndelsen af coronapandemien, da alle arrangementer blev lukket ned, startede Trine podcasten Grønne fortællinger for at nå ud med sine budskaber. Du kan lytte til historierne fra din podcast-app, eller her på podcasttjenesten Buzzsprout.

Vær opmærksom på, at historiefortælling med et levende publikum er en helt anderledes og mere intens oplevelse end at høre historier på podcast. Du kan læse mere om Grønne fortællinger og Trine her på hendes hjemmeside, hvor du også kan kontakte hende, hvis du vil booke Grønne fortællinger til et arrangement. Det er vigtigt, at fortællingerne passer til temaet, så ring og få en snak om, hvordan du ønsker arrangementet

Tagget , , ,