Grønt 100-års arrangement i jeres sogn?

Har I lyst til at sætte jeres sogn på det grønne danmarkskort – og på den globale dagsorden – i 2022?

Folkekirkens Nødhjælp, som er Grøn Kirke-organisation, inviterer alle samarbejdspartnere, frivillige og andre interesserede med i en stor, fælles fejring af organisationens 100-års jubilæum i 2022. Derfor skal der lyde en særlig invitation til landets grønne kirker og organisationer, som deler organisationens værdigrundlag, hvad angår klima, bæredygtighed og international diakoni.

Året igennem vil der under overskriften ’Håb og handling i 100 år’ være mulighed for at deltage i lokale arrangementer og begivenheder overalt i landet. Og de arrangementer er de grønne kirker inviteret til at være medskabere af i deres eget sogn og lokalsamfund.

Man kan læse mere og løbende følge jubilæet her

Eller oprette sit arrangement her
(Arrangementer kan fx være klimagudstjeneste, foredrag, koncert, loppemarked, kirkevandring – eller noget helt sjette. Kalenderen vil løbende få tilføjet flere arrangementer)

Der vil primo 2022 blive stillet forskellige materialer til rådighed for dem, som ønsker at være med i fejringen med et lokalt arrangement, bl.a.: grafik, jubilæumsmagasin, videomateriale, mulighed for at booke en foredragsholder for Folkekirkens Nødhjælp m.m.

Folkekirkens Nødhjælp kan kontaktes her: 100aar@dca.dk

Senior Projektleder, Elsebeth Grummesgaard Gjesing: 5060 2099