Haderslev Domsogn er ny grøn kirke

Haderslev Domsogn har over de sidste 10 år arbejdet med grønne tiltag og derfor har det i længere tid været oplagt at søge om optagelse som Grøn Kirke. Menighedsrådet har haft det på dagsorden i november 2019 og efterfølgende har et udvalg bestående af et menighedsrådsmedlem og to ansatte arbejdet med grønne tiltag.

Langt de fleste af de 30 tiltag vi har kunne krydse af på tjeklisten, har vi praktiseret i mange år, og vi glæder os til at arbejde på konstant at udvikle nye tiltag. Målet er helt klart at vi bliver en Grøn Kirke helt ud i alle hjørnerne af sognets arbejde og aktiviteter. Samtidigt bliver det også udfordringen, at tænke det ind i de mange forskellige udvalg og aktiviteter.

Men vi har et ansvar for at passe på den jord vi har fået givet og er klar til at gå til opgaven, for vi ved at vi kan gøre en forskel.