Hendriksholm Kirke er ny grøn kirke

Hendriksholm Kirke kan nu sætte kryds ved 34 punkter på listen og er dermed en del af grøn kirkes netværk.

Her fortæller en medarbejder fra Hendriksholm kirke lidt om processen til at blive grøn kirke:

”Både præster, menighedsråd og medarbejdere i Hendriksholm Kirke har længe ønsket at bidrage til en grøn omstilling i samfundet. Vi har lavet forskellige tiltag hen ad vejen.

I foråret 2019 besluttede vi så at gå mere gennemgribende til værks. Vi arrangerede en visionsdag, hvor Grøn Kirke kom på tapetet og med hjælp fra Grønkirke.dk’s tjekliste, lavede vi en gennemgang af vores indsats på området. En del af punkterne kunne vi let krydse af, og andre har vi nedsat et udvalg til at få løst. Vi er stolte og glade for at kunne være en del af en grøn bevægelse, og vi glæder os til at arbejde for miljø og klima fremover.”

August 2019

Tagget , ,