Immanuelskirken – Aarhus Baptistmenighed er ny grøn kirke

Danmarks første grønne baptistkirke har nu set dagens lys. Immanuelskirken, Aarhus Baptistmenighed har siden foråret 2019 arbejdet med tjeklisten for at blive grøn kirke og er nu en del af Grøn Kirkes netværk.

Aarhus Baptistmenighed har siden foråret 2019 arbejdet med tjeklisten for at blive grøn kirke. De kan nu sætte kryds ved 29 punkter, men det slutter ikke der. Her fortæller Grøn Kirke kontaktpersonen fra Immanuelskirken om deres proces med den grønne omstilling og udfyldning af tjeklisten:

Vi har allerede igangsat planer om at få udfyldt flere af de resterende punkter, som vi tænker kunne være interessante for os. Derfor er ansøgningen om certificeringen kun starten, og det vil være en løbende proces og udvikling for os at fortsætte arbejdet med de andre punkter.

Det har været spændende at nedsætte en arbejdsgruppe, da det er lykkedes os at få engageret nogle med forskellig ekspertise men også at få engageret nogle, som ikke var en større del af kirken i forvejen.

Da vi sad sammen i arbejdsgruppen, så overraskede det os, hvor mange af punkterne vi allerede kunne sætte kryds ved. Derfor havde vi også mulighed for at kunne koncentrere os om nye ideer, så det bliver spændende at fortsætte med processen og arbejdet, så vi kan få sat endnu flere krydser, hvor det giver mening for os.

Oktober 2019

Tagget , , ,