Jerslev, Hellum og Mylund er nye grønne kirker

I Jerslev, Hellum og Mylund menigshedsråd har de gennem et halvt års tid arbejdet på at blive grøn kirke. Arbejdet har både drejet sig om tjeklisten, men også i stor grad om, hvordan den grønne omstilling kunne tænktes ind i kirkens fremtidige arbejde.

De ønsker ikke blot at tilmelde sig som grøn kirke men virkelig være indstillet på, hvor de kan øge indsatsen og få den grønne tankegang implementeret i deres daglige arbejder og rutiner.

Et fokusområde for kirkerne er bl.a. indkøb, hvor de ønsker at have et mere grønt fokus. De har allerede udskiftet de plastikkrus, som de tidligere brugte. De glæder sig i Jerslev, Hellum og Mylund kirker til det fortsatte arbejde med at gøre kirkerne og kirkegårdene grønnere.

December 2019

Billede: Mylund kirke