Klimabønner Cop26

Vær med os i bøn for klimaet frem mod klimatopmødet COP26

Som kristne er vi kaldet til at bede. Vi beder fordi vi tror på at Gud hører vores bønner, men også for at vi igennem bønnen bliver forbundet med hinanden, ved at udtrykke og dele vores taknemmelighed og bekymringer.

Frem mod det næste klimatopmøde COP26 i Glasgow d. 1-12 november, er Grøn Kirke med i det globale initiativ Global chain of prayer, hvor vi sammen beder for klimaet. Grøn Kirke arrangerer en indsamling af klimabønner og vi har brug for din hjælp!

Du kan være med i bønnekampagnen ved at skrive, optage og dele din klimabøn. Først og fremmest kan du dele den i dit eget netværk, og de sociale medier du har adgang til. Derudover håber vi at du vil sende bønnen til os i Grøn Kirke, med muligheden for at vi deler bønnen i vores netværk. I perioden 1. september – 1. november vil vi dele udvalgte bønner på Grøn Kirkes hjemmeside og sociale medier, som en del af vores kampagne for skabelsestiden 2021. Læs mere herunder for en nærmere beskrivelse:

• Skriv en bøn med udgangspunkt i klima og skaberværket. Det kan både være en personlig bøn, vi kan bede som privatpersoner, eller en bøn der kan bedes som menighed. Skriv gerne en bøn der tager fat i en konkret problemstilling.
  • Lav gerne en videooptagelse hvor bønnen oplæses. Vælg en pæn baggrund, gerne udenfor og med godt lys, og hvor der ikke er meget baggrundsstøj. Brug et stativ eller få en til at holde kameraet, og sørg for at oplæseren er centreret i billedet. Start gerne med en kort introduktion af hvem der har skrevet bønnen.
  • Del bønnen, på egne sociale medier, hjemmesider mv. Brug gerne tags: Klimabøn, globalchainofprayer, grønkirke, skabelsestid
  • Indsend bønnen på skrift i et word-dokument på max én side, men den må også gerne være kortere, samt din video hvis du har optaget bønnen. Send begge dele til gronkirke@gronkirke.dk