Nørlem kirke er ny grøn kirke

Nørlem kirke

Nørlem kirke ligger i Lemvig i Vestjylland. De tjekker 33 punkter af på tjeklisten.
Kirken fortæller de har arbejdet i 2-3 måneder med processen om at blive grøn kirke.

Kirken komposterer blandt andet deres affald forsvarligt, enten på egen jord eller ved godkendt kompostering. Desuden opvarmer kirken med varme, der producerer mest muligt miljø- og klimavenligt. De fortæller, at det sjoveste i processen helt sikkert har været deres temaaften her for nogle uger siden. Hvorimod det sværeste har været nogle få, som har en anden holdning til Grøn Kirke, som nok helst ikke er så meget grøn i denne proces.

Kirken fortæller fortsættende, at der såmænd ikke har været så meget overraskende i forbindelse med krydserne, da mange ting var noget, de allerede havde indført i kirkens regi.

Deres grønne udvalg er menighedsrådet, hvor de har en repræsentant med fra medarbejderne. Den faglige ekspertise har et par stykker af dem i rådet, som er på arbejdsmarkedet både inden for det offentlige og det private arbejdsmarked, hvor den grønne dagsorden er på alles læber på arbejdsmarkedet.

Læs mere om Nørlem kirke på deres hjemmeside her