Nyt musik fra Arvid

katedral

FRA DAGLIGSTUE TIL KATEDRAL

Til sommer er Arvid Asmussen klar med en ny udgivelse af lovsange og moderne salmer. Udgivelsen kommer til at hedde KATEDRAL og titlen afslører et storladent musikalsk univers langt fra den stille akustiske dagligstue-lovsang, som Arvid Asmussen ellers blev kendt for med udgivelsen af ”Nye Salmer Fra Dagligstuen” i 2013.

Et gennemgående tema i sangene er Guds nærvær – ikke i kun kirken – men i skaberværket, i naturen – som er er den egentlige, store katedral. Her oplever Arvid Asmussen at han er i Guds nærvær og at skaberen taler til ham. Her kan han føle sig ”lille på den gode måde”, som han synger i albummets titelnummer.

Inspirationen er bl.a. kommet fra de smukke omgivelser i Søhøjlandet ved Silkeborg, hvor Arvid Asmussen og familien flyttede til i sommers. Arvid Asmussen er præst og lovsangsleder i Silkeborg Oasekirke, men en gang om måneden skifter han præsteskjorten ud med skovmandsskjorten og eksperimenterer med det han kalder ”skovkirke”. Her skaber han en alternativ gudstjeneste for hele familien med mini-pilgrimsvandringer, bibelrefleksioner og nadverfejring under den åbne himmel.

Arvid Asmussen siger: ”Jeg tror de fleste mennesker kan komme i kontakt med følelsen af at være en del af noget større, når de er i naturen – uanset deres forhold til kirken. Jeg håber at sangene på den måde kan række ud over kirkens rum til endnu flere mennesker i Danmark.”

KATEDRAL optages i samarbejde med Sonar Music til en stor lovsangsfest d. 29. april på Rudehøj Efterskole i Odder. Albummet udkommer til september og præsenteres på en landsdækkende koncertturne i efteråret.

Om Arvid Asmussen:
Arvid Asmussen er præst og lovsangsleder i Silkeborg Oasekirke, sangskriver og forfatter. Arvid Asmussen har i over 15 år leveret lovsange og moderne salmer til kirken i Danmark, bl.a. ”Vi vil gi’ dig bedste vi har,” ”Ud af mørket” og ”Jeg vil ikke glemme dig” og har spillet over 200 koncerter i kirker, festivaler og skoler over hele landet.

I 2019 debuterede han som forfatter med bogen “Historier og sange om det bedste og det værste”. Hans seneste musikudgivelse er singer-songwriter singlen ”Landet på den anden side

Arvid Asmussen er aktuel med albummet ”Katedral” som udkommer 1. september 2022. Albummet indspilles LIVE til en koncert på Rudehøj Efterskole i Odder fredag d. 19. april kl. 19.30 Læs mere om Arvid Asmussen på han hjemmeside her og på facebook her