Skolekirketjenesten i Kalundborg og Slagelse er ny grøn kirkelig organisation

Vi er to medarbejdere i SKKS, som ved skoletjenestens oprettelse var enige om at køre en grøn linje. Marianne havde allerede været med til at gøre sin kirke i Store Fuglede til Grøn Kirke, så det var naturligt at gøre det samme her.

Vi tog nogle fundamentale grønne valg fra begyndelsen af, hvoraf det mest betydnings-fulde nok har været at vi gen-anvender vores uv-materialer. Dvs. at vi sørger for at de er trykt i en kvalitet, der kan tåle at blive brugt min. 5 år og at klassesæt med lærervejledning og elevhæfter mm. returneres til vores materiale-samling efter brug.

Processen med tjeklisten af punkter har været ligetil, og vi opfylder nu 27 punkter.

Det har været en god vandring mod en grønnere omstilling, og vi vil fortsat arbejde videre på at få indført flere grønne tiltag.

Maj 2020