Uvelse Kirke er ny grøn kirke

Menighedsrådet har det sidste års tid tænkt på at blive Grøn Kirke og har snakket om det på flere møder.

Efter jul kom der en opfordring fra landets biskopper om, at kirken og dens omgivelser skulle tænke mere miljøvenligt i deres dagligdag.

Så efter denne opfordring tog vi det på et møde i menighedsrådet og gennemgik de punkter der skulle opfyldes for at kunne kalde sig Grøn Kirke.

Ved dette møde fandt vi ud, af vi kunne opfylde de 25 punkter, der skulle til for at vi kunne kalde os Grøn kirke, så derfor meldte vi os til som Grøn Kirke. Det næste der skal ske, er at vores personale skal indrages i den proces der skal til for at kunne leve fuldt op til det hele.

Det sætter også tanker i gang om hvad vi kan gøre mere miljøvenligt og f.eks. spare på energien fremover, det er noget vi skal tænke over, hver gang vi gør en ny handling.

Vi vil også gøre opmærksom overfor beboerne i den lille landsby, om vi nu er blevet Grøn kirke og  derfor vil prøve at gøre tingene mere ”grønt i fremtiden”.