Sønder Omme Kirke er ny grøn kirke

Vi har gennemgået tjeklisten og mener vi nu er parate til at kalde os "Grøn Kirke".

Vi opfylder 26 punkter på tjeklisten.

Vi opfyldte allerede 25 punkter, da vi overhovedet blev klar over, at der var noget der hed "Grøn Kirke". Vi er et helt nyt hold ved kirken - alle ansat indenfor ét år - og til alt held, så er de fleste af os privat meget interesseret i emner som biodiversitet, bæredygtighed og plantebaseret kost, så vi fandt det helt naturligt, at videreføre engagementet til arbejdspladsen. Vi snublede over konceptet her for blot et par måneder siden. Vi gik straks igang med at forbedre daglige rutiner og gå i dialog med menighedsrådet om en 'grøn' opdatering af kirkens arbejdsgange etc.

Det er gået smertefrit - og vi er jo selvfølgelig ikke ved vejs ende, men glæder os til at kaste over nye tiltag på 'den grønne bane'.

Tagget