Vamdrup kirke er ny grøn kirke

Vi har arbejdet med projektet det sidste års tid og opfylder nu 27 punkter. Som noget nyt i år, har vi fået en blomstereng som udvides næste sommer. Derudover arbejder vi meget med pilgrimsvandringer i kirken.

Vi havde planlagt at tale om at blive Grøn kirke på vores menighedsrådsmøde i foråret, men det satte corona en stopper for. På det seneste møde, er der givet ”grønt” lys fra rådet til at arbejde videre og med deres fulde opbakning. Vi forventer at der i det nye råd, som træder i funktion til nytår, vil være et medlem som indgår i gruppen, så kirkens og kirkegårdens ansatte er repræsenteret.

Vi er nu i gang med at finde gode sorterings beholdere til, at stå ved alle vores bygninger, så det bliver enkelt at sortere genbrugs affald.

• Vi har 4 affalds muligheder, som kommunen har sat op.
  • Vi har yderligere bestilt til flamingo og blød plast.

Vi er godt i gang. Der skal jo en tilvænning til, både for ansatte, bruger og frivillige. Der skal meget info og overbærenhed til - hvor der er vilje er der vej. Så vi skal nok komme i mål med flere krydser.