Vejstrup Valgmenighedskirke

​I Vejstrup Valgmenighedskirke har graver Jakob Øxenhave fulgt med i Grøn Kirkes arbejde igennem nogen tid.

Da de i menigheden besluttede sig for selv at gå i gang med at gennemgå tjeklisten, blev de  overraskede over, hvor mange af punkterne de kunne sige ja til.

"Vi arbejder hele tiden med at drive kirke ud fra et grønt, næstekærligt, bæredygtigt grundlag." siger Jakob Øxenhave. " Som graver ser jeg det som vigtigt  at vi begrænser overforbrug  af ressourcer, hvis vi kan gøre tingene på en mere fornuftig måde. Derfor vil det glæde mig, hvis vi kan blive klassificeret som Grøn Kirke."

Vejstrup Valgmenighedskirke opfylder 34 af tjeklistens 48 punkter, og er den første valgmenighed der bliver Grøn kirke.

Kontaktperson: Jakob Øxenhave

Læs mere om kirken her og her

Juni 2016

Tagget ,