Aastrup & Vonsbæk bliver grønne kirker

Vonsbæk kirke

Vonstrup Kirke

I løbet af et halvt år har Aastrup og Vonsbæk kirke arbejdet på at blive grønne kirker, og nu kan vi med glæde meddele at det er lykkedes!

Kirkerne, der ligger øst for Haderslev, har udfyldt Grøn Kirkes tjekliste og har sat kryds ved 29 punkter – og vil arbejde videre for at tjekke flere krydser af. Som eksempler markerer kirkerne hvert år Skabelsestiden og har fået foretaget en energiøkonomisk gennemgang af kirkens bygninger og følger dens anvisninger, så godt de kan.

Kirken fortæller, hvordan omstillingen til at blive en Grøn Kirke har overrasket positivt, da det har vist sig hvor lidt der skal til for at blive mere grøn. ”Når man får fokus på det, vi laver i kirken, er der mange små ting, som kan gøres, for at blive mere grønne.”

Velkommen til Aastrup og Vonsbæk i netværket af Grønne Kirker!

Aastrup Kirke i snevejr

Aastrup Kirke i sneen