Gauerslund sogn er blevet grøn

Gauerslund sogn består af Gauerslund kirke og Brejning Kirke. Gauerslund sognekirker ligger i Børkop syd for Vejle.

Gauerslund fortæller at deres udvalget som arbejder med tiltag indenfor Grøn kirke har arbejdet siden 15. juni 2022. De tjekker 30 punkter af på tjeklisten, og har tilføjet 3 under eget intiativ.
    De fortæller om deres proces at har været overraskende hvor mere  de gjorde i forvejen end de egentlig havde tænkt, og at det har været godt at finde ud af. De har glædet sig meget over de frivilliges engagement i kirkens have, hvor der nu dyrkes blomster til alterbuketterne i kirkerne. Dertil har kirken også fokus på at formidler stof om skaberværket, klima, miljø og retfærdighed i kirkebladet, på kirkens hjemmeside, via sociale medier og/eller andre informationskanaler. Samt at søger for at samarbejde med lokale virksomheder, kommunale enheder, andre kirker og organisationer i vores klima- og miljøarbejde.

Kirkernes eget tilføjet 3 egne tiltag.
1. Bæredygtig mad til fællesspisninger, hvor vi også bruger rester fra andre arrangementer

2. Vi holder genbrugsmodeshow med konfirmationstøj

3. Vi arbejder på at dække behovet for blomster i kirkerne ved avl i kirkens have, som passes af frivillige

Læs mere om kirkerne på deres hjemmeside her