Glimt fra skabelsestiden

Grøn Kirke havde en stand på Aalborg Bæredygtighedsfestival, der blev afviklet i weekenden. På standen var der mulighed for, at de forbipasserende kunne stemme på forskellige spørgsmål, som havde med kirke og klima at gøre. Et af spørgsmålene var bl.a. om, hvilken rolle folkekirken skal spille i klimakampen. Knap 1000 stemmer blev afgivet. Se billede med afstemningsresultater nedenfor artiklen.

Der var over to dage ligeledes mere end 300 mennesker, der tog sig tid til en snak med folkene på standen, og det blev til mange interessante samtaler med forskellige synspunkter. Her er et lille udpluk af nogle samtaler fra bæredygtighedsfestivalen:

”Jeg vil stille op til menighedsrådet næste år!Jeg vil tale for at vores kirke også bliver Grøn!”

”Det har jeg aldring tænkt over. Kirken! Hmm?! Skal den blande sig uden om? Nej, vi skal alle hjælpe hinanden!”

”Hvor er det fedt, at kirken melder sig på banen!”

”Spændende… og kirken har jo det med, at vi skal passe på hinanden.”

Aalborg bæredygtighedsfestival løb over 4 dage, og havde til formål at gøre bæredygtighed konkret tilgængeligt for alle.

Tagget , , ,