Grønt fyraftensmøde i Århus

Grøn Kirke har i samarbejde med Århus Stift arrangeret et fyraftensmøde for at inspirere nye kirker til at blive grønne, men også for at opmuntre de i forvejen grønne kirker i stiftet.

Der kom folk fra alle ender og kanter af Århus stift, da der i januar blev holdt fyraftensmøde i ​
Århus. Her blev der delt tanker og inspiration til, hvordan kirken kan have fokus på en grøn omstilling. Formålet var at skabe en aften fuld af ideer, som på sigt kan blive til handling ude i de lokale kirker.
Fyraftensmødet var gratis og åbent for alle, men særlig oplagt var det for menighedsrådsmedlemmer, præster, kirketjenere, kirke- og kulturmedarbejdere, gravere og kirkegårdsmedarbejdere - men også generelt for alle med nysgerrighed og interesse for den grøn omstilling i kirkerne.

Aftenens program bestod af oplæg og samtaler, som omhandlede nogle af punkterne fra Grøn Kirkes tjekliste. Der blev bl.a. talt om kirkens liv, energi, indkøb og genbrug. Derudover blev der nydt en sandwich sammen i pausen, mens der blev dannet relationer på kryds og tværs af menighederne.

Det var en aften med god stemning, snak, netværk, inspiration og hygge. Der deltog 45, som alle viste stor interesse og nysgerrighed overfor Grøn Kirke.

Grøn Kirke vil fortsat arbejde på at skabe flere spændende tilbud sammen med Århus Stift.