Gustafskyrkan er ny grøn kirke

Vi har i den svenske kirke, Gustafskyrkan i København, arbejdet på at blive Grøn Kirke siden april 2019.

Efter at vi havde hørt om Grøn Kirke på Danske Kirkers Råds fællesmøde, syntes vi i menighedsrådet, at det ville være en god idé at blive Grøn Kirke. Således har vi med personalet i kirken gennemgået Grøn Kirkes checkliste. Vi blev meget overraskede over, at vi allerede kunne sætte rigtig mange krydser. Nu er vi oppe på 33 ud af 48 punkter, og vi stræber efter, at gøre det endnu bedre i 2020.

Som et tiltag har vi blandt andet arbejdet med at gøre vores el-forbrug CO2 neutralt og vi overgår snart til vindmølleenergi. Vi har trods stram økonomi besluttet, at vi vil betale lidt mere for at være mindre belastende for miljøet.

Tagget ,