Kom med på Bønne- og pilgrimsvandring for klodens fremtid

Ingen ved sine fulde fem kan vel være i tvivl om, at klodens klimatilstand er særdeles kritisk for os mennesker, vores efterkommere, og livet, som vi kender det i al dets mangfoldighed. Derfor skal der også gøres noget. Der skal gøres noget politisk, økonomisk og teknologisk. Men klima- og miljøkriserne er også åndelige kriser. Krisernes inderside er en syg spiritualitet, og som kirke har vi en hovedopgave her.

Som kristne har vi fået betroet den gave og opgave at bede. Vi beder, fordi vi tror på, at Gud hører vores bønner. Men igennem bønnen bliver vi også forbundet med hinanden og skaberværket, ved at udtrykke og dele vores taknemmelighed og bekymringer og håb.

Som optakt til COP26 klimatopmødet, som løber af stablen 31. oktober – 12. november i Glasgow, afholder vi en bønne-pilgrimsvandring for klodens klima og miljø.

Undervejs vil der være bønner og oplæg til refleksion, som skal opmuntre til tro, håb og handling. Vandringen vil foregå i skiftevis stilhed og samtale.

Vi går fra Vestamager Metrostation fredag 29. oktober kl. 10. Vi er tilbage ca. kl. 14.30. Husk madpakke og godt fodtøj.

NB. I perioden mandag 1. november – fredag 12. november vil der alle hverdage kl. 12 være middagsbøn for klodens klima og miljø i Apostelkirkens Menighedssal.
For yderligere information kontakt Johnny: 21159092 eller Inger: 22358083